Przejdź do głównej zawartości

POMYSŁ NA PRZERWY - UCZYMY SIE MIGAĆ

Dobra komunikacja to ważna umiejętność, bez której efektywna współpraca z innymi jest niemożliwa. Warto ją ćwiczyć, by móc słuchać i być słyszanym przez drugiego człowieka, by tworzyć dobre, zdrowe relacje. Jak to robić efektywnie? 

Od dawna zastanawiam się i szukam sposobu porozumiewania się z moimi uczniami, którzy komunikują się w sposób pozawerbalny. 
Rodzice nie maja takich problemów, bo przecież o wiele lepiej znają własne dzieci i "wiedzą" co dziecko chce powiedzieć. W klasie jest zupełnie inaczej. 

Nie mam problemów z podstawowymi komunikatami, bowiem moi uczniowie potrafią "jakoś" przekazać podstawowe informacje typu" muszę do toalety", "mam brudne ręce" czy pokazać na co w danym momencie mają ochotę. Odpowiadają również na pytania poprzez wskazywanie odpowiednich rysunków, ale problem powstaje gdy chcieliby powiedzieć coś więcej. Przekazać "swój" komunikat, czy zadać proste pytanie.

Owszem próbujemy też alternatywnych metod komunikacji AAC, ale jeszcze daleka droga przed nami, a ja chcę jak zwykle już, natychmiast. 

Tak więc  od września uczymy się migania, podstawowych zwrotów (dzień dobry, do widzenia, dziękuję, poproszę, przepraszam).

Marzę o tym, aby pod koniec kolejnego roku szkolnego moi uczniowie mogli zapytać o podstawowe rzeczy. 
Czy nam się uda ZOBACZYMY, ale na pewno spróbujemy. 


Miganie jest nieocenionym narzędziem komunikacji dla społeczności osób niesłyszących, ale jest także wykorzystywane na wiele innych sposobów, w tym:

  • dla ludzi, którzy słyszą, ale nie mówią (na skutek zaburzenia fizjologicznego lub ciężkiego urazu traumatycznego),
  • w ramach rehabilitacji po udarze, umożliwiając pacjentom z zaburzeniami mowy komunikowanie się rodziną i pracownikami służby zdrowia,
  • dzieci ze zdiagnozowanym spektrum autyzmu (ASD), które wykazują lepszą jakość komunikacji podczas migania.


Na dobry początek nauka podstawowych zwrotów:






WARTO ZAJRZEĆ:

MIGAJ RAZEM Z NAMI 

 LEKCJE MIGANIA

JĘZYK MIGOWY JAK SIĘ GO NAUCZYĆ

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ZINTEGROWANA PLATFORMA EDUKACYJNA

  O PROJEKCIE  Zintegrowana Platforma Edukacyjna (ZPE) została uruchomiona w lutym 2019 r. i obecnie jest profesjonalnym, przyjaznym i bezpiecznym dla użytkowników narzędziem rekomendowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do wykorzystania przez szkoły w nauczaniu na odległość. Treści edukacyjne dostępne na portalu ZPE są całkowicie bezpłatne dla wszystkich i dostępne z dowolnego miejsca o dowolnej porze, a ponadto ich treści można wydrukować w wersji PDF. Ułatwiają kształcenie umiejętności i budowania wiedzy uczniów poprzez różnorodne formy aktywności i przekazu, ćwiczenia interaktywne i materiały multimedialne. ZPE umożliwia tworzenia lekcji interdyscyplinarnych, autorskich, nauczycielskich wersji podręcznika, pracy grupowej, kształcenia indywidualnego. Platforma zawiera zasoby do kształcenia ogólnego na wszystkich etapach edukacyjnych oraz do kształcenia zawodowego. E materiały dla najmłodszych to niezwykły świat ludzi i Zgrzyciaków, które pomogą dzieciom w zgłębianiu ...

GENIALLNY PROJEKT ETWINNING - MISJA EKO PLANETA

  GENIALLNY PROJEKT  eTwinning WITYRNA PROJEKTU  O projekcie Projektowanie interesujących wizualnie, interaktywnych treści. Tworzenie m.in.: prezentacji, interaktywnych obrazków, quizów, przewodników, infografik, oraz prezentacji wideo. Wykorzystanie różnorodności oferowanych możliwości, takich jak: osadzanie kodów embed wewnątrz projektu, bazy darmowych mediów, szablonów oraz funkcji elementów interaktywnych i animowanych. CELE doskonalenie uwagi, pamięci, spostrzegawczości, kreatywności i umiejętności współpracy • wzmocnienie więzi między uczniami, • rozwijanie umiejętności społecznych uczniów (praca w parach i zespołach, poszanowanie cudzych pomysłów, pewność siebie, branie odpowiedzialności za własne działania, świadomość swoich umiejętności i mocnych stron), • wspieranie naturalnej ciekawości dzieci, jako czynnika motywującego ich działania, • pobudzenie niezależności dzieci i inicjatywy w procesie uczenia się, • rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia, • wzboga...

ePodręczniki

WARTO SKORZYSTAĆ  E-podręczniki PO KL zostały przygotowane w ramach projektu “E-podręczniki do kształcenia ogólnego”, realizowanego w latach 2012−2015 (Program Operacyjny Kapitał Ludzki) i nie spełniają standardu dostępności WCAG 2.1. Lista przedmiotów jest umieszczona poniżej, w menu po lewej stronie. Są to: język polski, historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie, przyroda, geografia, biologia, chemia, fizyka, edukacja dla bezpieczeństwa, matematyka, zajęcia komputerowe, informatyka. W zestawie znajdują się również podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej (klasy I−III) − w każdej klasie ich treść została podzielona na cztery części, zgodnie z rytmem pór roku. Większość materiałów została przyporządkowana do aktualnie obowiązującej podstawy programowej dla szkół podstawowych (z 2017 r.) i szkół ponadpodstawowych (z 2018 r.). Aby wyszukać materiał według nowej podstawy programowej należy wybrać przedmiot z panelu znajdującego się po lewej stronie. Po przejściu na st...