Przejdź do głównej zawartości

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zabawa sztuką"

 TO BĘDZIE RÓWNIE PIĘKNY ROK



Zadania realizowane w ramach
Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”


  1. „Festiwal Twórczości” – od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna. Obchody Międzynarodowego Dnia Kropki (14.09.2021). 

  2. Kolorowe kredki” – zorganizowanie w swojej placówce akacji charytatywno-ekologicznej. Szczegóły zbiórki w roku szkolnym 2021/2022 pojawią się
    we wrześniu klik (wcześniejsze założenia akcji klik). Przed przystąpieniem
    do zbiórki należy skontaktować się z organizatorką p. Ewą Zielińską w celu ustalenia szczegółów (kolorowekredki.zbieraj@gmail.com)

  3. „Google Arts and Culture” – https://artsandculture.google.com/ aplikacja mobilna może przybliżyć w atrakcyjny sposób świat sztuki. Spośród dostępnych opcji wybierzcie co najmniej jedną:

  • Art Filter – filtry oparte na artefaktach z muzeów, 

  • Art Transfer – zdjęcia przekształcane są na wzór znanego dzieła sztuki, 

  • Art Selfie – na podstawie Twojego zdjęcia zostaną wyszukane portrety
    z podobiznami, 

  • Art Projector – rozszerzona rzeczywistość przeniesie was w nowy wymiar, 

  • Collor Pallete – aplikacja wyszuka dzieło sztuki o zbliżonej kolorystyce
    do waszej sali, przedmiotów. 

  1. Kartonowe muzeum” – muzeum wykonane przy pomocy materiałów odpadowych np. kartonów, resztek materiałów, desek itp.

  2. „Drzewo życia” –  z okazji Dnia Drzewa (10.10.2021) zorganizujcie zajęcia
    w plenerze zainspirowane obrazem Gustava Klimta. Posadźcie własne drzewo, odkryjcie technikę frottage lub stwórzcie dzieło niemalowane z użyciem darów jesieni itp.   

  3. „Matematyka w obrazach” – ćwiczenie spostrzegawczości, odkrywanie ukrytych cyfr na obrazie „Od O do 9” (Jasper Johns).

  4. Obrazy malowane na mleku” – eksperyment zainspirowany twórczością Wojciecha Fangora. 

  5.  „Sztuka ekspresyjna”- ruch, taniec, śpiew, zabawa kształtem i formą połączona ze stymulacją wielozmysłową.  

  6. Żywy obraz” – odtworzenie obrazów przez całą grupę/klasę może być prawdziwym wyzwaniem, ale i dobrą zabawą. Odtwórzcie wybrane dzieło/dzieła sztuki za pomocą ruchu, gestu, rekwizytów. 

  7. Sudoku z Władysławem Ślewińskim” – gra logiczna polegająca na uzupełnieniu diagramu. 

  8. Kto to puka? Sztuka” – wirtualne spotkanie czytelnicze z Katarzyną Vanevską, autorką książki „Kto to puka? Sztuka” Wydawnictwa AWM.

  9. „Obrazy malowane nożyczkami” – bądź jak Henri Matisse, piękno i harmonia przy użyciu nożyczek i kolorowego papieru/gazet. 

  10. Nastrój wyrażony kolorem” – barometr emocji w postaci własnego dzieła sztuki.

  11. Koło życia” – mandala. Tworzenie wzorów na bazie koła z użyciem produktów spożywczych/materiałów plastycznych itp. 

  12. „Zaprasowany obraz” – tworzenie obrazów  przy pomocy koralików typu Pyssla.  

  13.  „Sztuka koloru” -  zakodowane kwadraty, stworzenie pomocy dydaktycznej
    z obszaru edukacji matematycznej zainspirowanej obrazami Johannesa Ittena. 

  14. Który obraz?” – odkrywanie obrazów na podstawie fragmentów utworów muzyki klasycznej. 

  15.  „Twarzą w twarz” – czy spotkanie z Vincentem van Goghiem, Fridą Kahlo i innymi wielkimi artystami jest możliwe? Warsztaty artystyczne, przybliżenie wybranej postaci ze świata sztuki. 

  16.  „Nasze opowiadanie” – książka ilustrowana obrazami lub „Artist Lapbook” – książka tematyczna w formie tekturowej teczki.  

  17. „Edukacja przez ruch D. Dziamskiej” - kropki, kreski, owale, fale i spirale. 

  18.  „Wernisaż” – wystawa prac dzieci/uczniów/podopiecznych zorganizowana
    we współpracy ze środowiskiem lokalnym np. domem kultury, biblioteką, muzeum, galerią sztuki. 

  19. Światowy Dzień Sztuki” – święto sztuki (15.04.2022). Warsztaty plenerowe, zorganizowanie wycieczki, zajęcia z udziałem gościa specjalnego etc.  

  20. „W roli rzeźbiarza” – lepienie z masy solnej, gliny, plasteliny etc. 

  21. Wiejska zagroda” – makieta wsi zainspirowana obrazami Tadeusza Makowskiego. 

  22. Szlakiem lokalnych artystów” – rzeźby, pomniki, murale…sztuka w najbliższej okolicy.  

  23. „Sztuka ziemi (land art)” – tworzenie obrazów przy użyciu materiału przyrodniczego np. kamieni, patyków, liści, szyszek. 

  24. „Połączone dzieła” – modyfikowanie i łączenie dzieł sztuki w nowe obrazy. Jak może wyglądać Mona Lisa, Dziewczyna z perłą czy Dama z gronostajem? Jak połączyć Edvarda Muncha z twórczością Andy’ego Warhola? A może odkryjcie jeszcze inne, szalone połączenie? 


II edycja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Zabawa sztuką" wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022, a dokładnie w punkt 3:
Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ZINTEGROWANA PLATFORMA EDUKACYJNA

  O PROJEKCIE  Zintegrowana Platforma Edukacyjna (ZPE) została uruchomiona w lutym 2019 r. i obecnie jest profesjonalnym, przyjaznym i bezpiecznym dla użytkowników narzędziem rekomendowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do wykorzystania przez szkoły w nauczaniu na odległość. Treści edukacyjne dostępne na portalu ZPE są całkowicie bezpłatne dla wszystkich i dostępne z dowolnego miejsca o dowolnej porze, a ponadto ich treści można wydrukować w wersji PDF. Ułatwiają kształcenie umiejętności i budowania wiedzy uczniów poprzez różnorodne formy aktywności i przekazu, ćwiczenia interaktywne i materiały multimedialne. ZPE umożliwia tworzenia lekcji interdyscyplinarnych, autorskich, nauczycielskich wersji podręcznika, pracy grupowej, kształcenia indywidualnego. Platforma zawiera zasoby do kształcenia ogólnego na wszystkich etapach edukacyjnych oraz do kształcenia zawodowego. E materiały dla najmłodszych to niezwykły świat ludzi i Zgrzyciaków, które pomogą dzieciom w zgłębianiu ...

GENIALLNY PROJEKT ETWINNING - MISJA EKO PLANETA

  GENIALLNY PROJEKT  eTwinning WITYRNA PROJEKTU  O projekcie Projektowanie interesujących wizualnie, interaktywnych treści. Tworzenie m.in.: prezentacji, interaktywnych obrazków, quizów, przewodników, infografik, oraz prezentacji wideo. Wykorzystanie różnorodności oferowanych możliwości, takich jak: osadzanie kodów embed wewnątrz projektu, bazy darmowych mediów, szablonów oraz funkcji elementów interaktywnych i animowanych. CELE doskonalenie uwagi, pamięci, spostrzegawczości, kreatywności i umiejętności współpracy • wzmocnienie więzi między uczniami, • rozwijanie umiejętności społecznych uczniów (praca w parach i zespołach, poszanowanie cudzych pomysłów, pewność siebie, branie odpowiedzialności za własne działania, świadomość swoich umiejętności i mocnych stron), • wspieranie naturalnej ciekawości dzieci, jako czynnika motywującego ich działania, • pobudzenie niezależności dzieci i inicjatywy w procesie uczenia się, • rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia, • wzboga...

ePodręczniki

WARTO SKORZYSTAĆ  E-podręczniki PO KL zostały przygotowane w ramach projektu “E-podręczniki do kształcenia ogólnego”, realizowanego w latach 2012−2015 (Program Operacyjny Kapitał Ludzki) i nie spełniają standardu dostępności WCAG 2.1. Lista przedmiotów jest umieszczona poniżej, w menu po lewej stronie. Są to: język polski, historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie, przyroda, geografia, biologia, chemia, fizyka, edukacja dla bezpieczeństwa, matematyka, zajęcia komputerowe, informatyka. W zestawie znajdują się również podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej (klasy I−III) − w każdej klasie ich treść została podzielona na cztery części, zgodnie z rytmem pór roku. Większość materiałów została przyporządkowana do aktualnie obowiązującej podstawy programowej dla szkół podstawowych (z 2017 r.) i szkół ponadpodstawowych (z 2018 r.). Aby wyszukać materiał według nowej podstawy programowej należy wybrać przedmiot z panelu znajdującego się po lewej stronie. Po przejściu na st...